El patinet elèctric (llegeixis també bicicleta, bicicleta
elèctrica o ginys similars) és el vehicle de les ciutats del futur. Estem
dissenyant ciutats que responguin a dos objectius prioritaris: que siguin
smart, o sigui amb tecnologia i intel·ligència artificial, i que siguin
sostenibles, o sigui que responguin a la màxima preservació dels recursos naturals
evitant la contaminació.
Des d’aquest punt de vista, el patinet elèctric encaixa com a
vehicle per a les ciutats del futur, o present. Vehicle dinàmic, elèctric, no
contaminant, que recorre distàncies justament tamany ciutat, que no contamina,
que no fa soroll, que si es condueix bé és prou segur, i que disminueix la
presència de cotxes i motos a les ciutats.
Perquè llavors anar-hi en contra? És evident que la circulació d’aquest
tipus de vehicles requereix una regulació, no pot ser que no estiguin regulats,
que n’hi hagi tants i no tinguin normativa. Per suposat que han de ser
regulats, identificats i complir amb les normatives bàsiques de circulació i
mobilitat.
Ara bé, la normativa recentment aprovada de regulació d’aquest
tipus de vehicle te importants defectes:
1-
Es podria haver venut com una regulació que afavoreix l’ús del
patinet perque el fa més segur i millor integrat a la mobilitat de la ciutat.
Però no, s’ha venut com una regulació repressora, que va contra el patinet, i
li posa tot tipus d’impediments per poder circular. Greu error, la conseqüència
serà menys venda de patinets elèctric, gent que torna a la moto o al cotxe, més
contaminació i més inseguretat per als usuaris de patinet.
2-
No te massa sentit que el límit de velocitat s’estableixi a 25Km/h
quan la velocitat dels carrers per on poden circular aquests vehicles és de 30Km/h.
Això vol dir que els patinets han d’anar per aquestes vies a 25Km/h i la resta
de vehicles a 30? Quin sentit té?. De la mateixa manera, una bicicleta, no
regulada, pot anar a 50Km/h i un patinet ha d’anar a 25Km/h quan comparteixen
carril. Te sentit això?
3-
Confusió. Més enllà de que no queda clar què passa amb la resta de
vehicles elèctrics o amb les bicicletes, la normativa, o pedagogia que se n’ha
fet, és insuficient, havent llacunes de comprensió o fins i tot
interpretatives. Més enllà de les situades al punt 2, per on ha de circular un
patinet elèctric quan no hi ha carril bici ni zona 30? Què passa amb els vehicles
que permeten una velocitat superior ja produïts i venuts? S’entén que
simplement cal evitar anar a més de 25Km/h però el que s’ha explicat és una
confusa indicació entorn a certificats i revisions que ningú ha entès. Quines i
a on son les assegurances que cal treure?
La sensació que ha quedat es que es va a perseguir al patinet elèctric,
que és precisament el vehicle que més compleix les necessitats de les ciutats
que estem dissenyant. La conseqüència serà menys patinet, més inseguretat dels
propis usuaris del patinet, frenar una industria emergent, més motos, més vehicles,
més contaminació, confusió general i més trànsit.
En fi, que algú aclareixi si us plau
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada